Felanmälan
Lägenheter och allmänna utrymmen
Om du upptäckt ett fel i din lägenhet eller i de allmänna utrymmena ska du göra en felanmälan till vår tekniska förvaltare Sydsverige Entreprenad. Felanmälan gör du här. OBS, gäller inte hiss, garageport och vitvaror. För hiss, garageport och vitvaror, se nedan avsnitt. Om ett fel i din lägenhet inte omfattas av garanti kan du bli betalningsskyldig, rådgör med styrelsen om du är osäker.
Akuta fel som inträffar vardagar efter arbetstid dvs. kl. 16-07 samt helger och som inte kan vänta till nästkommande dag skall anmälas till jouren (Örestads bevakning) på tel: 040-93 12 70. Exempel på akuta fel:
Exempel på akuta fel:
- Vattenläckage.
- Strömlös lägenhet.
- Risk för skada på egendom och/eller person
OBS! Vid felanmälan av icke-akut karaktär kan du som medlem bli debiterad för jourutryckningen.
Hiss
I första hand till styrelsen via mail: styrelsen@brfnorrasjoporten.se
Om person är fast i hissen till ALT Hiss Jour, telefon: 010-205 00 50
Garageport
E-post styrelstyrelsen@brfnorrasjoporten.se
Vitvaror
Vitvaror felanmäls direkt till Siemens. Kontakta kundsupport.
Se även garantibevis.
Media
Har du problem med Bredband, TV & telefoni skall du kontakta Tele2. Kontakta kundsupport.
Se även välkomstbrev Tele2 BRF Norra Sjöporten för hur du aktiverar tjänster.
Vid brand, behov av polis eller akuta olycksfall
Ring 112